Smart consumption met Agnes Fox
De ondernemende Agnes groeide op in een klein dorp in Oostenrijk. Wij spraken Agnes over haar kijk op smart consumption en haar circulaire toekomstdromen.
Collection
✔ Duurzaam en van de hoogste kwaliteit
✔ Het zachtste beddengoed en badgoed
✔ Ons katoen is 100% biologisch en gecertificeerd
Bij Yumeko gaan we elk thema op zoek naar een muse. Iemand die ons – én anderen – inspireert. Voor het thema ‘Dromen’ zochten we naar iemand met een grootse droom. Iemand die onze droom, die voor een betere wereld, deelt – op wat voor manier dan ook. Gijs Coppens, oprichter van OpenUp, een platform om mentaal welzijn voor iedereen toegankelijk te maken, bleek een schot in de roos. Door zijn ervaring als psycholoog en ingenieur heeft hij altijd al een sterke drijfveer gevoeld om systemen te ontwikkelen die problemen zinvol oplossen. We spraken hem over hoe zijn, idee voor OpenUp is ontstaan, zijn dromen én motivatie.
Na zijn studie was Gijs van plan zich volledig te richten op klinische psychologie. Tot hij zich realiseerde dat hij, door zijn kennis te combineren, veel meer impact kon maken. Gijs: “Ik bundelde mijn technische kwaliteiten met mijn passie voor mentaal welzijn. Daaruit werd OpenUp geboren, een plek waar technologie en psychologie samenkomen om miljoenen mensen wereldwijd te helpen. Dat doe ik natuurlijk niet meer alleen, ik heb een geweldig team om me heen gebouwd van psychologen en specialisten, maar dat we nu zo’n impact kunnen maken, is echt een droom.”
Bij Yumeko gaan we al sinds onze oprichting voor impact first – onze idealistische dromen staan voorop. Met elke aankoop kunnen we nog meer impact maken. Hoewel het soort impact heel anders is, is dat ook bij OpenUp het geval. We vragen Gijs wat zijn ultieme droom is voor en met Openup. Gijs: “Verbinding staat centraal. Als mensen mentaal in balans zijn, voelen ze zich meer verbonden met henzelf, anderen en hun werk. OpenUp is gemaakt om deze verbondenheid te stimuleren en ervoor te zorgen dat iedereen de handvatten krijgt aangereikt om lekker in zijn of haar vel te zitten.”
Ondernemen gaat niet altijd zonder slag of stoot. Tijdens zijn ondernemersreis heeft Gijs zo zijn eigen manier om ook in zwaardere periodes zijn motivatie te blijven vinden. Gijs: “Ik haal mijn motivatie het meest uit de impact die wij als team tot stand brengen. Van iemand die deelt hoe OpenUp hem of haar door een moeilijke periode heeft geholpen tot een organisatie die een gezonder en meer betrokken personeelsbestand bezit.” Deze verhalen helpen hem herinneren aan waarom hij met OpenUp is begonnen en motiveren hem om het continu beter te doen, ook in periodes met meer uitdagingen. Hij vervolgt: “Door open te staan voor verandering kun je onverwachts groeien op manieren die je voorheen misschien niet voor ogen had. Gebruik elke tegenslag als een kans om te leren en te schakelen naar iets groters.”
De balans tussen groei en impact is een constante uitdaging voor Gijs en zijn team. OpenUp richt zich op duurzame groei, door ervoor te zorgen dat hun impact met hen meegroeit. Gijs: “Er zijn momenten geweest waarop we groeikansen moesten afwijzen omdat ze niet in lijn waren met onze missie. Deze beslissingen waren moeilijk, maar uiteindelijk wel noodzakelijk om trouw te blijven aan onze belangrijke kernwaarden.”
We vragen Gijs wat hij zou dromen voor OpenUp als de mogelijkheden onbeperkt zouden zijn. “Dan zou ik me graag willen richten op het uitbreiden van ons bereik in verwaarloosde gemeenschappen wereldwijd, om ervoor te zorgen dat de ondersteuning op het gebied van mentaal welzijn zelfs in de meest afgelegen gebieden toegankelijk is. Ook zou ik investeren in onderzoek en innovatie om meer gepersonaliseerde tools te ontwikkelen, waardoor mentaal welzijn nog effectiever en inclusiever wordt. Dat zou de wereld toch écht een stukje mooier maken, als je het mij vraagt. ”
De ondernemende Agnes groeide op in een klein dorp in Oostenrijk. Wij spraken Agnes over haar kijk op smart consumption en haar circulaire toekomstdromen.
Collection
Sinds een jaar woont ze in the middle of nowhere in een houten boshuis in Drenthe. Gisele Azad kiest bewust voor de prachtige linnens van Yumeko. Wij spraken haar.
Collection
Yumeko’s nieuwe producten voor kids. Heerlijke items voor jou en je kleintje(s). Stuk voor stuk gemaakt van zachte, knuffelbare & duurzame materialen in speelse kleuren.
Producten & Materialen
Vele nieuwe items in de nieuwe Yumeko Lente/Zomer ’23-collectie. Geïnspireerd op voorjaarsontbijtjes – vol fruit en zoetigheid – met kleuren als ‘Latte’, ‘Honey’, ‘Blueberry’ en ‘Caramel’. Wat is jouw smaak?
Collection
Deze natuurlijke stof, gemaakt van houtpulp, is onvoorstelbaar zacht en heerlijk soepel. Een duurzaam Yumeko materiaal met minder waterverbruik en CO2 uitstoot. Meer weten?
Producten & Materialen
De subtiele maantjes zijn er één voor één op geborduurd, in prachtig glanzend garen. Superzacht biologisch katoen satijn met een GOTS en Fairtrade keurmerk. Een onderdeel van onze nieuwe Mini-me collectie.
Producten & Materialen
In onze collectie vind je verschillende soorten wol zoals merino-, kasjmier, yak en alpacawol. Bij Yumeko zijn we dol op wol. We gebruiken het in dekbedden, plaids, kussens en kruikzakken. Bekijk items uit onze wol collectie.
Impact
Bij Yumeko zijn we dol op linnen. We verkopen overtreksets, dekbedden en handdoeken van dit luxe, duurzame materiaal.
Collection
Maak van je slaapkamer een gebalanceerde, groene oase door verschillende tinten groen met elkaar te combineren. Doe inspiratie op.
Collection
Door witte, beige en taupe tinten met elkaar te combineren creëer je een slaapkamer met een luxe, warme en serene uitstraling. Laat je inspireren door Yumeko whites.
Producten & Materialen